A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Friday, November 30

Beg Sekolah

Assalamualaikum
alhamdulillah weekend is coming
time to relax and enjoy
hihi

this week diorang ada wat macam survey pasal 
BAG AND HEALTH
di cafeteria uni
and saya tengah kabut nak naik kelas
tiba-tiba kene tahan dengan sorang kakak ni
die mintak dua minit
tengok jam oh sempat lagi ni
saya pon ok aje
best ape layan bende macam ni hihi

so first
meh nak tayang beg sekolah saya
beg yg berkhidmat untuk agama bangsa and negara
cewaaah haha
ok saya tahu comel
time kaseh haha

ni antara point2 penting
xpaham kan
yang paham tu bagus3
xpe i'll explain hehe


Beg Sandang Sebelah :
 xelok untuk kesihatan ya anak2
korang akan bagi force dekat sebelah bahagian sahaja
dia jadi xbalance
ramai yang pakai mungkin sebab fashion
and i know its not good for our health
so saya memang prefer beg galas
tapi bagi sesiapa yg memang berminat dengan beg sandang sebelah
dinasihatkan pakai beg nye diagonal
or we called it silang if im not mistaken

but bila pakai Beg Galas :
 kita sepatut nya pakai both side
jangan pakai sebelah sahaja
beg sepatutnya tidak lebih dari 10% berat badan kita
fact ni sangat mengejutkan
saya rasa selalu je bawak beg sampai tujuh ke lapan kilo
berat badan saya x adalah sampai 50 kilo


time tu diorang mintak nk timbang beg saya
saya expect time tu dalam tiga kilo
timbang-timbang
its 2.7 kilogramm
PASS!
agak tepat ye jangkaan berat tu
dah nampak sinar2 engineer to be tu haha
amin

nasib je ari tu beg ringan
selalu beg penuh dengan laptop botol air buku pencil case semua
xda maknanya 2.7 kilo je ahaha


kalau kita salah cara pengunaan beg :
* sakit tulang belakang
* sakit boleh merebak ke lengan dan juga kaki
* otot-otot akan tegang especially bahagian belakang badan
and macam-macam lagi


so anak-anak
please jaga kesihatan masing-masing
yang mana xelok tu jangan la buat
nanti dah tua susah
kalau sakit nanti menyusahkan org lain
take care semua
schönes Wochende!



No comments :

Post a Comment