A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Wednesday, November 6

Update

Assalamualaikum
Alhamdulillah. Lama betol xupdate Blog. Cuti summer semester hari tu balik Malaysia sampai tiga bulan u jangan marah. Sampai orang duk tanya "eh budak ni ada lagi kat sini" and i just smiled. So memang xupdate la blog sebab saya ada depan mama abah. Selalunya update blog pon sebab nak update diri saya kat mama and abah. Anak dorg sihat ke x happy ke x and sebagainya.

Dah balik sini hampir sebulan pon still xupdate pape. Why why why? Sebab alhamdulillah mama abah dapat buat haji tahun ni. Semoge haji mereka mabrur insyaAllah. So kalau update blog pon, mama abah tak boleh baca pon, busy beribadah =) Alhamdulillah dorang nak balik dah. Semoga selamat semuanya 
 Saya mana saya xda pon dalam gambar sebab dua hari sebelum mama abah fly p makkah, saya selamat fly dulu p Germany. Sedih beta taw xdapat berada di tempat kejadian. Tapi xpa perancangan Allah itu perfect. Walaupon xdapat hantar diorang tapi xpa doa kan ada =)

So sekarang saya dah officially masuk tahun ketiga. Clap clap clap cehh kawan2 laen dah graduate xkecoh pon, saya baru masuk tahun ketiga je pon. Tapi tapi penat woo nak masuk tahun ketiga ni nak celebrate jugak xkira (°_°) (JPA kata tahun ke-3 dah boleh kahwin hihi) saya kahwin? xlagi insyaAllah, nak kene kejar dengan abah? haha kasi abis study dulu abah kata. Saya pon ada banyak lagi tanggungjawab yang xselesai, xpikir lagi bab2 kahwin ni. Jodoh itu rahsia Allah, kalau sampai, sampai lah =) 

Sem 5 the toughest sem ever. Yelah tu. Sem 2 cakap susah sem 3 cakap susah. Semua sem pon merungut susah haha. But actually if we take it positively, we endure different type of hardship every semester going through different obstacles which make us stronger every single moment. Sedara belajar sini pon pernah pesan, dekat Germany ni xda benda yg senang, semua susah, dari mula sampai akhir, sampai dah xtaw definition susah tu apa. Tapi still kita kene pikir positive. Kalau kita rasa susah, susah lah jadinya. So lets think positve. Usaha dan tawakkal. Gudluck kawan2 dan diri sendiri. Believe we can and we are halfway there. We can do it! (^_^)
"Dan bahawa seorang manusia tiada memperolehi selain apa yang telah diusahakannya"
[53:39]

No comments :

Post a Comment