A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Tuesday, February 5

Think Positive. He will never disappoint you =)

Assalamualaikum
waaa exam nak habis dah
tinggal lagi satu paper je
bila exam habis je orang normally akan tanya
"How was it?"
and normally people say
- ok la kot
- hmm xboleh buat lah
- ntah lah harap-harap lulus ext.

and saya pon one of them
exam memang rasa xboleh buat
lain yang hafal lain yang keluar
lain yang belajar lain yang ditanya

tapi abah mama selalu pesan
"xpa kita dah usaha, sekarang kita tawakkal je"

saya always pegang
"only if u work hard than u can pray hard becoz
doa tanpa usaha adalah sia-sia"

hari tu akak ni ada tanya lah pasal exam
then akak ni kata 
"jangan lupa tawakkal banyak2"
and i said
"nak doa banyak2 tapi rasa macam xlayak
 sebab usaha saya sangat la xseberapa"
i realized it sem ni macam sesunguhnya malas
subject-subject menghafal and subject-subject theory
saya pegi kelas just untuk ambil note
lecturer cakap apa xpaham pon
so bila xfaham malas pon datanglah
xda mood sebab xbest sebab xfaham
faham ke? haha
kawan saya kata cuba try p translate semua baca satu-satu faham la kot nanti
saya pon p google semua2 dalam english then paham lah jugak akhirnya
last minute macam a week before exam baru nak pulun
so saya rasa usaha saya sangat lah xseberapa
and then akak ni pesan
"xpe pegang pada Allah arrahman arrahim. 
Die tunggu je hamba die doa
 yang penting yakin and jangan bersangka buruk pada Allah"

i was like 
ooooooohhh haah lah
betul betul betul
so so so 
semua orang
kene always think positive becoz God will never disappoint us
kita je yang macam chipsmore kejap ada kejap xada

He said :
So remember Me; I will remember you
and be grateful to Me and do not deny Me.
O you who have believed
seek help through patience and prayer
Indeed Allah is with the patient.
[2:152-153]

semua yang baru start exam tu usaha betul-betul
jangan menyesal nanti
and yang tengah tunggu result tawakkal banyak-banyak
rabbi yassir wala tuassir =)
gudluck gudluck gudluck
remember God give u two hands
one to wipe your tears
and one to comfort yourself
stay strong =)
keep thinking positive, keep praying, keep smiling
everything will be fine =)

No comments :

Post a Comment