A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Saturday, March 17

Abah dan Bunga

Assalamualaikum
tiba2 teringat kisah abah ngan bunga
abah lelaki pertama and terakhir yang kasi saya bunga
wat masa ni la
masa depan xtaw lagi
so sweet
romantik kan kan kan


abah selalu bangun awal pagi p jogging
bila abah balik jogging
saya pulak baru bangun tido
bukak2 mata nampak bunga dekat tepi katil
WARNA PURPLE!
i love purple so much
and everyone knew it
 

the flower looks like this
saya xtaw apa nama bunga ni


tapi tapi tapi
saya bangun tido nampak bunga tu
i'm not happy at all
saya lari keluar rumah
i saw mama tengah busy main2 dengan pokok bunga dia
abah pulak tengah basuh2 kereta
saya korek2 tanah
saya tanam bunga tuh
pastu saya kata kat abah
'abah nape petik bunga ni, kesian dekat dia'
i forgot what abah replied
esok nya bangun pagi ada lagi bunga ni kat katil saya
pastu mama kata kalo nak bunga tu hidup letak dalam bekas ada air
i did it
but
bunga tu hidup sehari dua je
sedih


dulu rasa apelah abah ni kasi mati bunga
sekarang rasa abah sangat romantik!
haha


and and and
hari tu cik raihan mardhiah kasi saya bunga tulip
warna merah
uwwwwww
so sweeeet
 
penat naek train lebih 7 jam sebab sesat
terus hilang penat dapat bunga
haha


moral of the story:
saya xda la suka bunga
tapi bagi sesape yg suka bunga tu
jangan la mintak hadiah bunga hidup sebab bunga tu xdapat hidup lama sebab korang
kalo sayang bunga, contohi mama saya yang tanam bunga keliling rumah
 

mama sangat suka pokok bunga
pegi kenduri kahwin orang 
boleh maen terjun2 dalam parit
semata2 nak ambik bunga
abah pon layaaan
haha


we say we love flowers, yet we pluck them,
we say we love trees, yet we cut them down
and people still wonder why some are afraid when told they are loved
A flower falls, even though we love it; and a weed grows, even though we do not love it
don't pluck beautiful flowers but plant it

1 comment :