A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Monday, September 26

Menggedik bersama budak Münster

Assalamualaikum
WARNING!!
entry kali ni akan jadi entry terpanjang sekali compare dengan entry2 yg lain
kenapa?
sebab tersangat lah excited
and ni lah pengalaman paling menarik duduk di Germany
~x berhenti gelak selama 3 hari 2 malam~

Münster ialah satu city di Germany
xbesar xkecik
ada wayang ada bowling ada shopping street
tapi xda KFC
hoho

ahli2 gewdik sedunia bersama saya ialah
HANI RAHAYU
SAFUAN ABDUL LATIFF
MUIZ MANSOR

first of all terima kasih banyak2 ayu, safuan and muiz
sebab melayan aku (BUDAK BREMEN) 3hari 2 malam sebaik mungkin
terharu gila
hihi

cerita bermula apabila saya mula menggila
sebab apa gila
sebab 5 hari duduk dalam rumah sorang2 xkeluar
xtengok langit xpijak tanah
5 hari duduk dalam rumah menghadap laptop

city yang paling dekat untuk melancong adalah Münster
cewah ayat "melancong" siap
hoho
dan org2 yang ada kat Münster adalah 3 org di atas

xda plan xda inform apa2
saya dengan bangga nya ajak mereka menggedik2 
and diorang memang terbaek lah
on aje

HARI PERTAMA
nak pegi direkt ke Münster drpd Bremen mcm jauh
so saya ajak dorang datang Osnabrück dulu jemput saya
so hari jumaat tu kami merayau2 di Osnabrück
pegi jalan2, pegi shopping
beli peta dunia, beli jelly, beli buku warna
-saya suka mewarna-

tiba2 Hani Rahayu kata 
"aku nak beli iPhone 4. jom pegi Dortmund."
kami pon naik train and pergi Dortmund
tapi sayang nya xdapat beli iPhone 4 
sebab visa xlepas
dengan hati kecewa kami balik ke Münster

malam tu lepas makan malam semua orang dah penat
tapi saya xpenat lagi
saya ajak diorang jalan2 pusing taman kat umah diorang
sejuk gila
menggigil2
cakap berasap2
tapi dorang layan jugak saya
"AKU KAN TETAMU"
huhu
lepas penat sejuk bejalan2 kami balik bilik tido

HARI KEDUA
seawal 6.30 pagi saya ajak Ayu keluar jalan2 tepi tasik
malam tadi xdapat pegi sebab gelap sangat
walaupon Ayu mengantuk
Ayu ikot kan jugak permintaan saya
"AKU KAN TETAMU"
 banyak sangat itik,, takot gila
 tengok itik berenang2
xsejuk ke pe itik nih
 xberjaya gayut sampai abis
susah sangat nak panjat sampai atas

lepas abis gewdik2
kami balik bilik mandi and siap2 untuk pergi
ENSCHEDE
(dah masuk negara Holland dah)
senior kata kat enschede boleh makan banyak seafood
so ayuh!!
xnampak pulak papan tanda "enschede" kat belakang
 -ikan, udang and sotong-
-tapi sayang nye safuan allergic seafood-
 enschede tu macam pasar rupanya
 de jual ikan, baju, sayur
ni video sempat rakam

balik dari entshede kami nak pegi museum rock
tapi sayang nye museum rock tu tak buka hari sabtu
tapi ada taman depan musuem tu
so kami lepak2 sampai petang
 berjaya panjat bukit tinggi
 kamilah pasukan power rangers
tinggikan bukit kami daki

balik tu kami masak makan malam sama2
kami masak "masak lemak cili api"
pedas gila
and ni lah saat paling terharu sekali
rasa nak menangis
bila dah siap masak
makanan semua dah hidang
dah baca doa
tiba2 semua orang duk diam
xda sapa yang cedok lauk
tiba2 safuan kata
"lekas ko amek lauk dulu KO KAN TETAMU"
huaaaaaaa
terharu gila
 masak lemak cili api and sayur tauge
sambil makan sambil tengok movie

HARI KETIGA
hari ketiga dah nak balik dah
sedih nye
saya mintak diorang hantar saya sampai Bremen
tapi diorang xdapat hantar
esok diorang start kelas
so diorang hantar saya sampai Osnabrück je
sebelum balik kami pergi Flohmarkt
Flohmarkt tu macam pasar jual barang2 second hand
lepas tu kami makan KFC
lepas tu masing2 balik tempat masing2
sedih.....
ntah bila kita akan jumpa lagi
and hot gila
SAFUAN MENANGIS
hohoho
dia kata dia sakit kepala
xtaw la mata dia berair atau dia memang betol2 mengis
hihi
sedihnya nak balik dah
dalam train ke Osnabrück
 wajah2 keletihan melayan saya
bye2 budak2 Münster
thanx for everything

so that's the end of my story
gembira sangat
thanx again AYU, SAFUAN, MUIZ
nanti korang dtg Bremen pulak ya
aku sentiasa tunggu korang

Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
The great business of life is to be, to do, to do without, and to depart.

thanx budak2 Münster
u taught me how to lead a life
thanx so much

2 comments :

  1. Kenapa panjang post ni? Post raya untuk ak pendek je. Menci tawww!

    ReplyDelete
  2. salam
    eh2!!dah sampai osna!!tapi xroger kotrg kt osna ni pn..ish2..kalo x leh jmpt dtg rmh..ish2 nk kena ni..hehe..dtg cni lg k!!!xpn jom same2 g fatory outlet kt bremen..tc -bushra-

    ReplyDelete