A pessimist sees a difficulty in every opportunity An optimist sees opportunity in every difficulty

Saturday, August 20

Oppps Misunderstanding!

Assalamualaikum
OH MY GOD!
language oh language
bila lah saya nak paham semua yang Deutscher cakapkan
and boleh cakap macam Deutscher

misunderstanding sangat memalukan
lagi malu apabila ter react dengan gila
~haha~
sungguh malu

ceritanya bermula apabila hehehe.
waktu rehat aktiviti saya adalah tidur
sebab xboleh makan puasa so saya tido

so bila dah habis rehat
saya masuk workshop and duduk and terus buat kerja
duk fining besi dengan Lau Tian Eu
tiba2 pakcik lucu datang tnya
wo hast du gelegt? 
(kat mana awak dah sandar)
pakcik tu cakap laju
yang saya dengar  "wo legt"
so saya xpaham pakcik tu cakap apa
pakcik tu sambung lagi
gibt es Holzspäne auf dem Rücken.
(ada banyak serpihan kayu kat belakang badan awak)
yang saya dengar..
gibt es große Spinne auf dem Rücken
(ada labah-labah besar kat belakang badan awak)
pakcik ni biar betol!
so saya pusing tanya Lau Tian Eu
Lau Tian Eu kata "yup"
tanpa disedari saya melontarkan suara saya sekuat boleh
~aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~
pakcik tu gelak and bla
then cepat2 saya suruh Lau Tian Eu tolong buangkan
then Lau Tian Eu tanya "why u shout?"
then saya kata "takot lah Spinne"
then Lau Tian Eu gelak2
Lau Tian Eu kata " it's Holzspäne not Spinne"
OMG!!!

malu gila gila gila
satu workshop tengok saya menjerit
tanpa buang masa 
saya cepat2 menghadap besi and sambung kerja

then pakcik tu dtg balik
warum schreist du?
(nape menjerit?)
then saya cakap
ich hab gehoert grosse Spinne nicht Holzspaenne
(saya dengar labah2 besar bukan serpihan kayu)
pakcik tu gelak lagi kuat and bla
oh terkapai2
pakcik ni asyik gelak panjang2 jew
malu sudah...

moral of the story
jangan takot labah2
~haha~
danke fuer lesen

1 comment :

  1. style gile cite ko ~
    len kali jgn jerit slagi x nmpk labah2..
    haha

    ReplyDelete